Hayat 2

7.2.09


- 2 gün sonra 3 adet sınavdan oluşan bütünlemelerim başlıyor, ve benim artık okulumu bitirmem gerekiyor. talento gibi sınav kağıtlarına "hocam yaş olmuş 25 bi sakal atın gözünüzü seveyim" falan mı yazsam? işim zor.

- hafızam kötüdür, aklımda hiçbirşey kalmaz. insanları hatırlamam, dün ne olmuş unuturum, 2-3 sene evvel olan olay tamamen aklımdan çıkmıştır mesela, çoğunlukla zor durumda bırakır bu beni. oysa ki ilgi alanlarım için geçerli değil bu, şimdi farkettim. milyon tane müzik dinledim, en ücra köşedeki prog rock grubunun kronolojisinden albümlerine kadar herşeyini aklımda tutabilirim, ya da 5 kitap bir arada okurum da hangisi nerde kalmış unutmam, ya da okuduklarım aklımdan çıkmaz.ne saçma lan.

- star wars'u çok severim. evrensel iyi-kötü hikayesine yaslanmış büyük bir bilimkurgu fantazisi, ışın kılıçlarıyla, jedi sith tribiyle falan, güzeldir, hoştur. 2002 yılında çıkmış "jedi academy" isimli bir pc oyunu buldum aklım gitti, elimizde ışın kılıcı konseyin emirlerini yapıyoruz. "ciuv ciuv" sesi hoparlörümüzden hiç eksik olmuyor. müthiş!

- mavi larktan sonra kırmızı lark içmek zulümlerin en büyüğüymüş.

- andrei arshavin arsenal'e gitti çok acaip.

- bu blogun resmi takımı juventus'tur.

- six feet under izliyorum yeniden, taa birinci sezondan. bilmeyenler için söyliyeyim, dünyanın gelmiş geçmiş en klas dizisidir. tamam lost, dexter, madmen falan da izleriz, çok severiz, fakat six feet under başkadır. madmen de bayaa efsane olmaya doğru yol almaya başladı yalnız.

- son bir şiir; ilhan berk'in türkçenin, türk modern şiirinin en görkemli görüntülerini ortaya koyarak oluşturduğu bir şiir: rondeau. şiir düzyazı değildir, yaygın kanının aksine hikaye anlatması gerekmez, rondeau saf bir şiir tadı almak isteyenler için:

rondeau

Atımı istedim evin göğü gerindi
Çin gülleri bir yerden ordan geliyordum
Öyle sular dağların üstüydü isminiz
Yeşil, o solukları gibi rüzgârların
Bir bin yıl rüzgâr değirmeninizde kaldım

Tep kralları gibiydim öyle yalnızdım
Bir çağda seni bu beyazlığında tuttum
Ak, sabah kalyonlarım hep gökyüzündeydi
Ben rüzgâr değirmeninizde kaldım

İşte ellerin o dünya kadar Akdeniz
Hansı, gecenin pancurunda Berk kuşlarım
Ey benim sığlığım eskim karanlığım siz
Yitik gülüşünün açtığı sular şimdi
Ben o gecelerde saçıydım çocukların
Bir bin yıl rüzgâr değirmeninizde kaldım

2 yorum:

Okhy Dokhy dedi ki...

abi juve be, harbi juve! sağ sütına boydan boya bayrağını çekesim geldi. he bir de, bana hemen six feet under linkleri atıyosun. linkatlinkat!

talento dedi ki...

abi bana da cd'ye çek.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP