Gurbet Amaç!

22.2.09


daha evel bahsetmiştim Posta gazetesinin "Yurdumun Şairleri" yazı dizisinden. Türkiye'nin heryerinden amatör şairlerden şiirler yayınlanmakta ve de yanlarına da şair hakkında bilgi ile "Vatandaşa Sorduk" tarzında vesikalık fotoğrafları bulunmakta. Ali Tamer'in "Makarnacı Dayı" şiiri bizi yerden yere vurmuştu bir dönem. bugün ise Isparta'da öğrenci olan, 2 yıldır şiir yazan, Diyarbakırlı İsa Bayındır'ın sevmeyi bilen herkese ithaf ettiği akrostişi damgasını vurdu yüreğime. şiirin adı "Gurbet Eller";

"Gurbet ellere düştüm
Uzak diyarlara uçup göç ettim
Revamı gördüler bunu bana
Beni senden ayırdılar
E
bediyete kadar benimsin sen

T
aa ki ölünceye dek


A
ğlıyorum hatıra her gelişinde

M
utlu olamıyorum ben sensiz

A
klımdasın sen

Ç
ıkmayacaksın taa ki ölene dek"


şair şukadarcık dizede okadar çok yıprattı ki zihnimi, hala etkisindeyim. "revamı gördüler" lafında "mı" ekini ayrı mı yazmamış, yoksa "benim revamı gördüler" anlamında mı yazılmış, tam bir muamma. şiiri 2 farklı boyuta sokuyor daha üçüncü cümleden. "ebediyete kadar benimsin" dedikten hemen sonra "taa ki ölene dek" cümlesi oldukça kafa karıştırıcı ve bir okadar trip. ebediyetin ölümle sona erebileceğini yada aslında insanoğlunun ölümsüz olup, varlığını ebediyete kadar devam ettirebileceğini ima eden cümleler bunlar. nereye çekersen oraya gidiyor şiir, çok acaip. şiirin adının "Gurbet Eller" olup da, şiirin baş harflerinin "Gurbet Amaç" oluşu da ayrı bir mevzu. belki de şiirin içindeki "nereye çekersen oraya gider" mantığından kaynaklanan bir olay bu. şiir iki farklı anlama girebiliyor bu anlatım özelliği sayesinde. bir şiir içinde aslında 2 şiir yatmakta. ve ikinci şiirin adı ise; "Gurbet Amaç". ve bunda da inceden bir "bunca çile senin uğruna değildi, aslında amacım gurbetti" laf sokuşturması seziyorum ben. yani sevdiceği uğruna hayatı bok olmuş olsa bile hertürlü "sen kimsin be, umrumda değilsin ki" duruşu yapıp kendini ezdirmemiş bir görüntü vermiş. şuna bak be, "Scenes from a Memory"bok yesin yanında. yüreğine, bileğine, zekana sağlık İsa!


hep böyle bir resim koymak istemiştim postlarımdan herhangi birine. bu en uygunuydu sanırım. şiirin atmosferine de uygun!

17 yorum:

ug skywalker dedi ki...

şiir trip, hatun süt, neler oliye hayatta, bir de bu rüya gerçek olsa olsa?

kelebenk dedi ki...

E n korkulu rüyam
M sn adresimi bulmaman
O kadar üzülürüm ki
Y aş damlar gözümden "taa" ki
U mursayana, sevene kadar beni
M erak etme bu saçlar hep böyle.

Okhy Dokhy dedi ki...

Kız helal olsun sana
Ehehhe
Lafı koymuşun emolara
Ehe de ehe
Ben olsam ben de yapardım kesinlikle
Ehhühehüe
Nakite sıkıştım buara
Kötü dönemler geçiriyoruz gerçekten

kelebenk dedi ki...

1 kere e leri atlamışsın

Tembellikte bir numarasın
Lafı koydum tabi gediğine
Yeter dedim nereye
Ehh tabi bozuldu emolar

İyi oldu dedim bu aralar
Hal bu iken ekonomiye de
Teğet geçmeyelim taa ki
İyiden iyiye saçmalayana kadar
Yazacağım kelimelerimi
Afedersiniz sıktıysam sizi
Canım emolarım gelin bulun beni
I la bulmak zor kelimeleri
Mazoşist ne tür bir deli

Veda vakti geldi şimdi
Ağzına -ıçıyım biter mi
Rock'n roll rulez ekieki.

kelebenk dedi ki...

ohaa bunları yollasam mı postaya:):) dsşlkdsşlfksşl

Okhy Dokhy dedi ki...

O e'leri atlamadım bikere
Bence de yolla postaya
Akıl almaz tipler bile yolluyo
Fani dünya işte
Etme bulma dünyası
Matadorunki oluyo menüde bazen
İşimiz gücümüz yok yazıyoz

Maalesef kriz vurdu
Akp hükumeti de cabası
Rambo okan bile daha iyidir
Tayyip daha da gitmez davosa
İğrenç bir şiir olmakta sanırım
Need a cash demiş atalar
Saçmaladım evet!

kelebenk dedi ki...

"Akıl almaz tipler bile yolluyo"

da kaldım. ne yani ben neyim? bile ne?
sşdlfkşdslfkdşl yolluyorum banane:)
bak şunun asaletine...

ayrıca iki tane ı yerine i kullanmışsın ahh ahha sen yollama postaya.

Okhy Dokhy dedi ki...

yoo, küçük harfle yazsam i olurdu. aslında küçük harfle yazmıştım şiiri de, baş harfleri belli etmek için büyük yazdım. zaten posta'da noktalamanın ve imlanın bir önemi yok. özellikle aranan şartlardan biri bu hatta.

kelebenk dedi ki...

işte o zaman benim iş yattı. bu kadar kafiyeye bu kadar imlaya bu kadar anlama tutmaz benim şiir. şsdlkdfsşlk

abiii çok eğlendim. hadi gittim ben bir kavanoz nutella yerine geçtiniz teşkür...
kavanoz dipli dünya var bi de.

Okhy Dokhy dedi ki...

Herzaman bekleriz
Ülkemiz için varız sonuçta
Ğ diye bir harf bile var alfabemizde

Garip mi garip
Revamı gördüler
Amaç gurbet
Nafile gerisi
Teraziye tıkla, rep!

alengir dedi ki...

Naber dedim
Anlamadım dedi
Belli ki buralı değildi
Ecnebi,
Rus gibi biri

ug skywalker dedi ki...

noluyo burda abi?

talento dedi ki...

Nerdeyim ben
Ordaki kim
Laleler nerde
Uyuyo muyum yoksa
Yatmamıştım halbuki
Olm çok acayip

Lakin anlayamadım
Anlatan da olmadı
Neye uğradım bilemedim

Teatral takılmayı seviyorum
Akrostiş de bunun ürünü
Ha derseniz ki farklı şey
Tabi ki sesimi çıkaramam
Ikına ıkına yazıyorum sonuçta
Meyvesini yiyorum o ayrı
Işıksızım ama şu sıralar

Endişem yok yanlış anlaşılmasın
Lüzum var mı bu mısralara
İnsiyatif kullandım işte
Muradıma ermiycem elbet
Di Massimo Talento'dan geliyorum
Elimden geldikçe oraya yazıyorum
Nerden geldim bu konuya, neyse

Müdahil olmak istemedim
İnsanlar konuşsun istedim

Ama ben burdayım dedim
Lüks peşinde değilim
Isıtma alttan olsun bitek
Camilerdeki gibi aynı
Alttan üstten her yerden
Kıvrılsın kediler istediği yere
Soba yamacı aramasınlar
Ilık ortamlar herkesin ideali
Ne var ki konunun dışına çıktım
Isıtma falan derken nerelere geldik
Zamanınızı aldım, saygılar...

talento dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
i am not your freud dedi ki...

çok güldüm. ben de güzel yurdumuzda bulunduğum zamanlarda hemen poste gazetesine veriyorum bünyeyi. yurdumun şairleri bölümünü severek takip ediyorum. o şiirlerin yanında yayınlanan şair resimlerine bakıyorum, şiiri nasıl bir psikolojide yazmış olabileceğini düşünüyorum. sessizce ağlıyorum.

Adsız dedi ki...

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP