Yeni tema ve blog sektörü üzerine iki çift laf

16.1.09


yeni temamız hayırlısı olsun. aslında pek bir değişiklik yok sayılır ama, mister ug günlerdir "abi sağ sütunda herşey havada gibi duruyo, çok rahatsız oluyorum" diye başımın etini kemirdi. ben de binlerce template sitesi taradım. günlerce beynim döndü. gecemi gündüzümü buna verdim. güzel tema çok, özellikle de o Ourblogtemplates'de çok kullanışlıları mevcut. her bir ayrıntısını değiştirebileceğiniz ayarlar bulunuyor içinde. hatlar biraz köşeli de olsa gayet hoş. ama ben geniş metin alanlı temaları daha çok sevdiğimden aylarca yüzüne bakmamıştım. sonra Bloxoo'da alanların genişliğiyle oynama metodu gördüm. kodlardan yapılıyomuş meret, denedim ben de. sonuç gayet olumlu oldu. sizi bilmem ama ben ve mister ug gayet beğendik. sağ sütunun rengini beğenmedi başta mister ug, sonra şöyle birşey buldum Widgetbox'ta. ordan dana akciğeri pembesi rengini nasıl yakaladıysa mister ug, ekledik kodlara, Miss Törki oldu. bu sayede ben de tema kodlama üstadı oldum, meslek edindik bir nevi. üç beş kişiye yardım ederiz, kızlar bana hasta kalır falan. çok büyük umutlarım var!
şu tema, widget işlerine bakınırken bir daha anladım ki, şu blog alemi büyük sektör olmuş. gerçi çok eski blogcu sayılmam ama, olayın bu boyutta olduğunu kesinlikle bilmiyordum yakın zamana kadar. bu konunun futbol blogu versiyonlusunu mister ug yazmıştı daha evel, "enflasyon" adlı harika bir yazıyla. ama olay sadece futbol blogu ile sınırlı değil. post-rock gibi 4-5 dala ayrılmış blog camiası da. klonlanmışlar bu kategoriler altında. depresif emo hatun blogları, futbol blogları, müzik rantçısı bloglar, akıllarının ermediği gündem konularına eğilip kendilerini önemli hisseden bloggerlar gibi kategoriler mevcut. herzaman söylüyoruz burada, kaliteli ve herşeyden önemlisi samimmi olan herşeyde varız biz. her alanda olduğu gibi, blog konusunda da böyle. sonuçta çok çok beğenerek okuduğum, sürekli takip ettiğim bloglar var ise gerisi ilgilendirmiyor beni açıkçası. ve o sevdiğimiz blogculardan bazıları da buraya bir çayımızı içmeye geliyor ise ne mutlu. demek istediğim şu ki; bizi izleyen kitleyi oldukça kaliteli buluyorum. bunu da bir şans olarak görüp, daha da zevk alıyorum bu işten. gerisini fazla kurcalamamak lazım...
sektörün widget-gadget yönü de inanılmaz boyutlarda. otun, bokun eklentisini yapmışlar. inanılmaz gerçekten. hicri takviminden tut, flash oyunlara, bilimum site aktarmalarına kadar herşey var. gereksiz gördüğüm şeyler dolu ama, bunları gerekli gören milyonlarca insan olduğunu düşünürsek, gayet güzel bir hizmet. ama Facebook'taki Daily Babe Application'ı istiyorum ben bloguma. burdan büyüklerime sesleniyorum; bir el atın lütfen!

4 yorum:

Trofolo dedi ki...

Tepedeki logoyu ufaltin gozunuzu seveyim.

Okhy Dokhy dedi ki...

onu da hallederiz yakında. aklımda yok değil. uyarı için teşekkürler.

Böcek dedi ki...

tamam arada uğrarım yanına o zaman:Pp:P

Okhy Dokhy dedi ki...

nedemek, herzaman bekliyore... =)

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP