Battlethepinkrobots Compilations, vol.2

23.1.09

evet sevgili okuyucu, sırada battlethepinkrobots kompileyşınları serisinin 2. toplaması var. okhy'nin konseptine bağlı kalarak hoppala şarkılardan göztaşartıcı yürek burkan eserlere doğru ilerliyoruz, kakarakikiri girdiğimiz albüme salyasümük ağlayarak çıkıyoruz, işte battlethepinkrobots toplamalarının klaslığı da burada ortaya çıkıyor zaten. adet olduğu üzere şarkıları kısaca anlatalım şimdi. herkese iyi dinlemeler.

1 - keane - atlantic

keane'in "under the iron sea" albümündeki diğer şarkılara (ve keane'in diğer şarkılarına) benzemeyen tek şarkı, albümün nadide çiçeği, hatta biraz daha ileri gidersek "bozgunda çiçek". keane gibi piyano tabanlı, vokal melodilerinin yürüttüğü bir brit rock yapan bir grup için ekstra garip bir şarkı, soğuk bir havası var ama ağır aksak gitmesine rağmen üzücü de değil. albüme bir acaip girdik, hayırlı olsun.

2 - alice in chains - would

breh breh breh, şarkıya bakınız sayın okuyucu, grunge efsanesi alice in chains'in "dirt" albümünden bir klasik. daha geçen arkadaşlarla oturmuşuz, gecenin bir vakti, o sırada bir ara "would" çalmaya başladı. ben "bu şarkıyı yapsaydım hiçbirinizi tanımazdım" dedim. bay emir "oha bu nasıl şarkı" deyip suratını buruşturdu. bay emre "layne staley nasıl ama, şeytan karizması var herifte" dedi. bu da böyle bir anımdır.

3 - beirut - a sunday smile

2008 senesi benim için bu şarkıyı binlerce kez döndürmemle geçti, bir ara bu şarkıyı yedim, bu şarkıyı içtim. o kadar benimle iç içe oldu ve bazı olaylarla içselleşti ki buraya almadan olmaz. canımdır.

4 - steven wilson - significant other

steven wilson yılların prog emekçisi olarak geçen sene bir de solo albüm yaptı, ve albüm çoğu porcupine tree albümüne bin basar niteliğinde olduğunu dinledikçe kanıtladı. şarkı klasik steven wilson şarkısı, herşeyiyle porcupine tree kokuyor, e şarkı da çok güzel ama ayrıcalığı ne? burada olmasının nedeni nakaratındaki inanılmaz hatun vokaller, o melodiyi yazabilmek için ruhumu şeytana satarım mesela çok rahat. o nasıl şey?

5 - fleet foxes - your protector

hatırlatalım, fleet foxes albümü dinlenildikçe güzelleşiyor. albümden seçimimiz "your protector", vokaller muhteşem, folk havası muhteşem, western atmosferi muhteşem. şarkıdan o "kahverengi" tadı alan lütfen yorumunu belirtsin, yalnız olmadığımı anlayayım.

6 - holler, wild rose! - holler, wild rose!

en çok bel bağladığım ve büyük olacağına inandığım gruplardan biri holler, wild rose!, ve ilk albümlerinin açılış parçası da harika fikirler barındırıyor. onlar nasıl güzel vokallerdir, o nasıl bir sound'dır artık bilemiyorum, ama çok güzel olduğunu sezebiliyorum. sezgi ne acaip şey.

7 - the last shadow puppets - my mistakes were made for you

albümümüzün ikinci kısmına geldik, hafiften tribe bağlamaya başlayalım. the last shadow puppets'ın ilk albümü "the age of the understatement" çok ilginç bir albüm, dinlemeyen mutlaka dinlesin, 60lar karanlık havası, brit kökler, muhteşem fikirler. şarkımız albümdeki en nadide parçalardan birisi, ve ilerde bir klasik olmaya aday. üzgün gibi ama değil de gibi. ama öyle de gibi.

8 - queen - you don't fool me

şarkı oynak gibi olabilir, ama aslında ne kadar üzgün bir şarkı olduğunu sezebilmenizi isterim. sözlerindeki fenalığı sezin mesela. gitar solosu adama gitar çalmayı bıraktırır, bunu da sezin. tüm zamanalar favorilerimden, üzerine queen yapışmış adam talentoya selamlar, şarkı ona da gitsin.

9 - sakin - kızmızı oda

sakin'i ilk duyduğumda önemsemedim, sonra şoparlarla çektiği klibi görüp "fena değil" dedim, en sonunda bir hareketle albümü çekip çok fena oldum. şimdi modernite olarak, modern müziği bilmek ve uygulamak olarak en üst mertebe olarak mor ve ötesi var diyoruz ya, mesela herifler fikir olarak, düşünce olarak, bunu sahaya yansıtabilmek olarak her türlü mor ve ötesini geçmişler, kralına değil alayına giderleri var nerdeyse. değişik bir uca kaymışlar, özellikle biz, "müzik yapan, beste yapan" birkaç arkadaş olarak aklımız gitti. neyse sakin'i başka bir yazıya saklayalım. şarkı müthiş. bu şarkıdaki vokallerin, vokalin serbestliğinin, kalitesinin çok az şarkıya nasip olacağına dikkatinizi çekerim. türkiyeyi bırakın dünyada yok lan böyle vokal kullanımı. çok acaip.

10 - craig armstrong - let's go out tonight

hafif hafif gidiyorduk hop diye craig abi geldi, anlayın ki ağlıycaz. zaten craig'i nerde görürseniz duyarsanız kaçın, adam direkt zarar, üzüntü, elem, keder. bu şarkıda da sevgilisine sesleniyor, "herşeyin güzel olduğu bir yer biliyorum, bu gece dışarı çıkalım" diyor, üzüyor, hayatımızı sorgulattırıyor, kalp kırıyor. craig yaptıkların yetmedi mi? niye üzüyorsun bizleri abicim?

11 - radiohead - pyramid song

soğuk, buz tutan bir kasvet. aksaklık içinde bir aksaklığı olan piyano yürüyüşü, tarif edilemeyecek bir vokal, o, bu, şu. radiohead dünya üzerindeki en büyük şarkıların birkaç tanesine imzasını attı, pyramid song da onlardan biri işte. 50 yıl sonra da dinleriz, 100 yıl sonra da torunlarımız falan dinler, ama şimdi biz dinleyelim de tribine girelim. üstünüze birşeyler alın, üşütür.

12 - muse - blackout

"sing for absolution" albümünden unutulmuş, altta kalmış bir ağıt. "herşeyi yapabilen adam" matt bellamy ağır ağır söylüyor şarkıyı yaylılar eşliğinde, bir de ortada solosunu patlatıyor. çok pis şarkı, can evinden vurmak gibi bir amacı var. dikkat edelim.


albüm linkleri:

http://rapidshare.com/files/187931816/ugandokhybattlethepinkrobots_compilations_vol2.rar.html

http://uploaded.to/?id=g5yq4n

sevgiyle, esenlikle kalın.ugandokhybattlethepinkrobots sizleri çok seviyor...

6 yorum:

sinem dedi ki...

keane ve sakin'i biliyorum sadece listeden. ama onlar da hayatım boyunca dinleyeceğim gruplar, en azından böyle devam ettikleri sürece.

uploaded.to! teşekkürler ;)

ug kun dedi ki...

uploaded.to senin için zaten sinem. battlethepinkrobots ekibi olarak "rapid kullanamıyorum!" çığlığını duymamazlıktan gelemezdik.

çok harika bir bloguz biz ya

Okhy Dokhy dedi ki...

emeğe saygı, replere tıklayalım!

sinem dedi ki...

evet öylesiniz valla :) dinledim albümü tekrar yorum bırakmaya geldim. şahane olmuş gençler. aynen devam. haftada en az 1 albüm isteriz. isteriz isteriz!

Okhy Dokhy dedi ki...

niyet haftada bir zaten. sokağa dökülen halkı mutlu etmek lazım...

Adsız dedi ki...

müthiş

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP