Teferruatlı bir yazı

12.12.08

bir kurban bayramını daha geride bıraktık. milletçe kurban kestik, garibanı doyurduk, sevaba girdik. kavurmayı yaptık, tencereye koyduk, ekmeksiz yedik. mangal yada ocakta cızbızın dibine vurduk. derileri THK'na bağışladık. trafik canavarına kurbanlar verdik. Volkan hatalı bir gol yedi, Fenerbahçe elendi. kısacası herşey fix menü. AB yetkilisi iki hatun sokaklarda gezdi, not tuttu. ''dini kuralları boşverin, bizim kurallarımızla keseceksiniz'' dedi bizim vatandaşa. bizim vatandaşın da çok zikindeydi o sıra, zira hatunları gözleriylen yemekteydiler. hatunlardan birisi 2 metreydi, Türk erkeğinin ''koltukta otururken ayakları yere deyiyosa sorun yok, hertürlü gider'' mantığına gayet uyuyordu. çok rahat basardı yere otururken. ama ben yurdumun insanında şu hareketi bekledim hep; kurbanın kanından bir parmak alıp AB hatunlarının alnına basmak! bayramdaki tek hayal kırıklığım da budur. he bir de 70 küsürlük babaannemin kurbanı kesmeden evel koyuna abdest aldırırken, koyunun buna tosma olayı var. duyduğumda yıkıldım, göremediğim için. 'koyuna abdest', 'babaanneye kafa' gibi mevzular! enteresan! çok saykedelik! Okhy'den nah rock yıldızı olur şu referanslarla. rock yıldızlığını bırak, ortamda cool takılma hakkım bile yok. teşekkürler babaanne! zaten beni 18 yaşıma kadar ''pezevengin dölü'' diye sevmenden belliydi benim kaderim, geleceğim!
bayram süresince nete pek girememenin güzelliğini yaşadım. ne köreltti şu meret bizi be. herşeyi basitleştirdi gözümüzde. iki tık ile yediğin önünde, yemediğin arkanda. eskiden bir albüm dinlemek için para biriktirip kasede çektirirdik, bozuk walkmanlerimiz ile savaşırdık, kasedi sardığında azarlardık onu. dünyanın en değerli şeyi pillerdi bizim için. kulaklıklar da östaki borusuna kadar giren cinsten değildi. şu günün parasıyla 1 ytl eden çakma Sony kulaklıklardaki soundu alamaz olduk artık. şimdi ise elalemin 100ytllik kulaklıklarına dandik diyoruz, ne götümüz kalkmış be! elin kocaman grubu 1 yıl kasıp albüm yapıyor ve biz 10 dakikada çekiyoruz, 10 dakikada dinliyoruz. ''olmamış'' deyip de siliyoruz. ne deyyus adamlar olmuşuz be! eski albümlerden dinledim paso, ipoda atıp. eski günleri hatırladım. altyapımız sağlammış be!
bunların haricinde paso yattım bayramda. anneannemin ''yat Osman yat, ya götün açılır ya bahtın'' ve ''on dönüm bostan, yan gel Osman'' laflarını hatırladım sürekli (adım da Osman değil buarada). al işte, babaanne ne ise, anneanne de o! kıçı da dahil dört bir yanı yırtık en sevdiğim cağnım pantolonum hakkında ''sakın o pantolonla top oynama, top götüne kaçar'' diyen bir anneanne! BİTİRDİNİZ BENİ BE!

ayın 21inde anneannemin yanına gidiyorum Mersin'e. aldım uçak biletini de tırsıyorum arkadaş. 50 kere de binsem aşamıcam şu uçak korkusunu, Dennis Bergkamp gibi adamım! bir de youtubedan onca uçak kazası seyrettikten sonra, zor gelecek şu 1 saat 15 dakikalık yolculuk. allah vermeye de denizaşırı bi memlekete işimiz düşmeye, ozaman sıçtım!
youtube falan deyince, aklıma şu olay geldi. şu dakka anlatacam, belki inanmayacaksınız. bayramın 3. günü evde yutubdan araba kazaları falan izliyordum. akşam 6 sularıydı. birden acı bir firen sesi ve ardından güm! zamanlama harika, ama kaza kötü tabi. eski model Reno 12li dayının birisi girmiş evimin önündeki kamyona arkadan. arabanın sağı, kamyonun soluna monte olmuş, kamyonun mazot tankı delinmiş falan. adamı çıkartmışlar arabadan. yaşı 60 civarı bir adam, kafa kelle! allahtan ona bişey olmadı, kafada küçük bir delik vardı. ama araba haşat. işin enteresan tarafı da şu ki; arabayı hergün kamyonun olduğu yere koyuyorum. o gün de kamyon var diye karşıya aldım. ucuz atlattık yani. gerçi aynı yerde daha evel 2 kere vurdular, birisi yarı bele kadar girmek suretiylen!

ne bayramlar değişir, ne Volkan Demirel, ne anneanne, ne babaanne, ne de benim zihniyet. o arabayı oraya koyarım arkadaş!
Hızır idi, Yunus idi!

3 yorum:

talento dedi ki...

"yat Osman yat, ya götün açılır ya bahtın"

budur bayramımın anlamı.

dialethic dedi ki...

senin ailedeki herkes birbirinden ilginç co.

Okhy Dokhy dedi ki...

soy ağacıma bir insem, ayrı bir blog olur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP