"fleet foxes" ve "cebbaroğlu mehemmed destanı"

28.12.08


"fleet foxes" 'ın ilk albümü bu sene içerisinde çıktı, ve ben bir kez götümle dinleyip bir kenara attım onu. çok yanlış. pitchfork media 2008 in en iyi albümlerini belirlemiş, 1. sırada fleet foxes var. 2. sırada portishead'den third'ün olduğu bir listede 1. olmuş yeni bir gruba bir şans daha vermeliyim diye düşündüm, olay beni aşıyormuş zaten. çok klas albüm yapmışlar herifçioğulları. ısrarla öneririm, ayrıca götünüzle dinleme pozisyonunda iseniz hiç dinlemeyiniz o müziği daha iyi, bu konuda da nacizane önerimdir. kendimi çok ayıpladım.

çağrışım işte, nerden çağrışacağı belli mi? aklıma 1946 yılı chp şiir yarışması geldi. 1946 yılında chp şiir yarışmasına o yıllarda tatnınmamış bir genç ozan "cebbaroğlu mehemmed destanı" isimli şiiriyle katılır ve ikinci olur. edebiyat çevresinde büyük ilgi uyandıran bu başarının sahibi genç ozanın adı attila ilhan'dır. bu başarıyı şöyle açıklayalım; yarışmanın birincisi ve üçüncüsü, o yıllarda ustalıkları kabul edilmiş iki ünlü şairdir, cahit sıtkı tarancı ve fazıl hüsnü dağlarca. daha 21 yaşında bu iki usta ozanın arasına girebilmek? "wonderkid" olmak böyle birşey heralde! fleet foxes' ı da bu kategoriye alıyorum hemen, attila ilhan olmak da var, behçet kemal çağlar olmak da. ne olduklarını ilerleyen zamanda görücez.

bir aksilik olmazsa yılbaşı tatili için edirneye gidiyorum. herkese iyi yıllar, mutlu seneler, "ugandokhybattethepinkrobots" hepinizi çok seviyor.

5 yorum:

Okhy Dokhy dedi ki...

abi ben de bu albümü götümle dinledim afedersin. birkaç kere sadece. iyice bi eğileyim dönünce.
biz de zamanında wonderkid idik ey mister ug. bunlar da bizim familyadan!

dialethic dedi ki...

guzel album. zamaninda foruma koydugumda dinleyen pek cikmamisti. portishead ve fleet foxes senenin albumu listesinin basindaysa o listede bir sorun var yalniz. third'u sonradan sevdim ilk dinleyislerime gore ama nereden baksan ilk iki album degil. vasat birkac sarki var. fleet foxes da basta ilginc geliyor eski beach boys tarzi vokaller vs ama iste bir yere kadar. zaten pitchfork'un a q o ayri.

ug-kun dedi ki...

"tiger mountain peasant song" çok acaip şarkı. vay anasını

Adsız dedi ki...

I inclination not concur on it. I assume warm-hearted post. Expressly the title-deed attracted me to read the intact story.

Adsız dedi ki...

Amiable dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Thanks you as your information.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP