Enflasyon

25.12.08


bu enflasyon "futbol blogları"dır.

"futbol blogu" diye bir kavramın hayatımıza girmesi çok uzak değil, işte aceto'dur, ortaga'dır, duçman'dir, eskiler olarak 2-3 senedir yazıyorlardı , fakat bu kavramın oluşması son 5-6 ay içerisinde çılgınlar gibi futbol bloglarının açılması ile yerine oturdu. uzun zamandır yakın çevremle konuşuyorum bu konuyu, buraya da yazma gereği duydum, bir elin parmaklarını geçmeyecek bir kaç örneği çıkart, çoğu gereksiz ve boş zaman kaybı bunlar. klasik bir türk olarak hepimiz futboldan feci anlıyoruz ya mesela, neden bunu yazıya dökmeyeyim diye düşünüp aceto balsamico'dan gazı almış bir sürü insan, körler sağırlar birbirini ağırlar misali bir paralel evren oluşturmuşlar kendilerince, habire yazıp duruyorlar. nickfallin'in zamanında müthiş bir yazısı vardı bu konuda, "Ama en çok bir adet "aslın" onlarca kötü taklidinden sıkıldım. Aceto sıçtın ağzımıza. Herkes Apertura peşinde, Modemi olan Premier League takibinde. Benim derdim o aynı şeyleri taklit edenlerin boşa harcadığı enerji. Abi nasıl bir enerjidir ki aceto dutchman ortega yazıyor sen de aynı fikri vasat bir türkçeyle aynen yazıyorsun, nasıl bir güdülenme onu çözemiyorum. Aragones sıçtı, Ertuğrul batırdı, Skibbe adam değil. Hadi ya?" gibi müthiş saptamaları içeren bu yazının linki budur. lütfen okuyunuz, okutunuz.

bu enflasyonu açıklamak bana düşmez, ama şöyle bir yorumum da yok değil; bir kimlik kazanma ihtiyacının bir uzantısı olabilir, sonuçta kahvede rüstem dayıyla yaptığı muhabbeti blogunda yazarak yapıyor, başka bloglarda yorumlar kısmında bir komünün bir parçası olduğuna inanıyor olabilir. kötü yapılı çirkin cümlelerle kurulmuş bir yığın yazı var bu bloglarda, bundan çıkarak büyük ihtimalle hayatlarında iki satır yazı çiziktirmemiş insanların cup diye kendilerini bu evrene atmaları da beni çok şaşırtıyor. sağ sütuna eli göğsünde metin oktay fotosu dolduranlar, yüklendiği ideolojilerle alakası olmadığı halde kulaktan dolma bilgilerle çakma liverpool, barcelona, livorno, st pauli fanları, "bocamız... aston villamız..." diyerek cümleye başlayan fakat içselleştirdiği takımını ancak fm-pes serisinden tanıyan duygusal fanatikler, anlamsız bir liverpool sevgisi, real madrid'i dikta rejiminin takımı olmakla suçlayan çakma katalanlar(ki insanın "size ne ulan?" diyesi geliyor), ve vazgeçilmez maradona tapınmaları... bunları yazarken yeniden anladım ki, gerçekten aynı ya bunlar, fabrikasyon gibiler.

futbol bloglarından çok şey öğrendim, ama şu son dönemdeki enflasyon fazla iğreti olmaya başladı. aceto balsamico postlarının yorum köşelerinin milliyet internet haber yorumlarına dönüşmesi de yozlaşmanın ve kalitesizliğin direkt göstergesi değildir de nedir? bizim herşeyi bildiği gibi futbolu da bilen insanımıza bu yakışır zaten. aslanlarım benim...

8 yorum:

dialethic dedi ki...

tespit çok doğru. çok konuşulmasından ve biraz da seyredememekten futboldan soğudum valla.

alengir dedi ki...

katılıyorum,zaten ben futbol yazılarını kahvede ki açık oturum sonucu ortaya çıkan gündem başlıklarına göre Osman abiye yazdırıyorum:)

sinem dedi ki...

kesinlikle katılıyorum, zaten ne kadar uğraşsan da aceto vb "harbi" futbol blogları hariç, minik futbol blogu kolonilerini takip edemiyorum. edemiyoruz ya da.

massimo dedi ki...

ug-kun ne abi zahaaha

ug-kun dedi ki...

lan? ilker?

talento dedi ki...

abi cidden ben de sorucam unutuyorum. kun kim?

dialethic dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP