Nasred Dean

16.11.08

iddaa ediyorum ki; Nasreddin Hoca eşeğe 'popülarite' için ters bindi. ozamanlar için gayet aykırı bir davranış biçimi. dikkat çekmenin kolay yollarından birisi. sırf birisinden gelecek ''hoca ne yapıyon, manyak mısın?'' lafına ''ya tutarsa?'' gibisinden bir laf koymak amaçlı çaldı yoğurdu göle. gerçi ben bile daha güzel bir cevap çakardım, o ayrı (bkz: ''sordukmu tarrağım'') ve nedense O'nun soktuğu lafa hiçbir cevap gelmez karşı taraftan. komşusuna ''ipe un serecez'' yalanını sallayacak kadar yüzsüz bir adam ayrıca.


bir diyaog;

- hocam, dün gece sizin evden ses geldi. hayırdır?
- cübbe düştü.
- yapma hocam, cübbe okadar ses çıkarır mı?
- içinde ben de vardım!

eee? bu ne be!

he bir de şu olay var tabiiki; buna şahit olan 3. kişi mi olayı ölümsüzleştirmiş, yoksa komşu mu? ayrıca, amaç nedir? ozamanın mizah anlayışı bukadar kötü müydü? bizim bu mevzulardan almamız gereken birşey mi var? daha evel de değindiğim gibi; bu olayın bir devamı yok mu?

bu da benden olsun;

- okhy, dün gece sizin evden ses geldi hacı. hayırdır?
- kalite düştü!
- olm bizi mi sikiyon, öyle ses gelir mi?
- içinde Nasreddin Hoca da vardı!

eminim o dönemde bu adamdan çok daha komik, çok daha orijinal, çok daha dolu birton adam vardı. kendi atalarımın alayının bu şekilde olduğunu düşünüyorum. ama eşeğe ters binen Nasreddin oldu işte. benim arkadaş ortamımda olsaydı eğer, ''öff nasreddin, bi sus'' cevabını bolca yerdi eminim ki. hani böyle her dakka bi espri yapayım diye hazırkıta bekleyen civelek tipler vardır ya. sen espriyi duyduktan sonra ters ters bunun suratına bakarken, onun suratında ise bu esprinin gururundan oluşan bir eblemeyi görürsün. ağzının orta yerine çakasın gelir. birazcık böyledir Nasreddin.

bugüne uyarlaması da şu aşağıdaki gibi olabilir kanımca;

- Nasreddin, olm dün sizin evden ses geldi, ne iş?
- cübbe düştü.
- olm adam gibi cevap ver, sikecem belanı. sabah sabah zerre çekemem seni.
- abi ne kızıyon ya, ben düştüm. abi buara bana karşı neden böylesiniz?
-öff nasreddin, bi git, bıtbıtbıt. (Nasreddine sırtı dönüp, gidilir)

demekki o yadırgadığımız, kalbini kırmak zorunda kaldığımız arkadaşlarımızın, yüzyıllar sonra heykelinin dikilebilitesi mevcut. bizi ise öldükten 20 yıl sonra unuturlar. hay ırzını, adaletini...

- Nasreddin, olm dün sizin evden ses geldi, cübbe mi düştü? zuhahhahha!
- .......... (boyun bükük, kıraathanenin önünden geçer.)

şuanda beni görüyor ise, eminim ki kıs kıs gülüp ''bak sen şu yeni bitme blogger'a. senin güttüğün koyun kadar, benim bilimum çobanla 'one night stand' yapmışlığım var!'' demek aklına gelmiyordur. ama bana sokacak bir cevabı vardır kesinlikle herzaman. ama yine alır aynı şekilde cevabını. susup, kenara not alıp da taşımam bir sonraki nesillere!


herşeye rağmen Nareddin Hoca folklörümüzdür! Nasreddin Hoca'yı sevelim, sayalım, yaşatalım!

6 yorum:

dialethic dedi ki...

türkçe öğrenmeye çalışan herkes 'türkçe öğrenelim' vs gibi kitaplarda maalesef hodja'nın fıkralarına maruz kalıyor. güleni var mı acep?

Okhy Dokhy dedi ki...

ufak yaşta çocukların mizah anlayışına sıçıyolar, sonra büyüyünce ata demirere gülüyo bu veletler. yazık!

ug dedi ki...

nasreddin günümüzde yaşasaydı hoş olmazdı bence de. yani günümüzde yaşasın, ama benim yakınlarımda yaşamasın. sitcom karakteri gibi adam, muhattap oluncak tip değil

Okhy Dokhy dedi ki...

ben çocukken hasreddin dermişim. bu da böyle bir anımdır!

gunsel senol dedi ki...

- Nasreddin, olm dün sizin evden ses geldi, cübbe mi düştü? zuhahhahha!
- .......... (boyun bükük, kıraathanenin önünden geçer.)



beni benden aldınız. geri verin.

Okhy Dokhy dedi ki...

onore oldum efem. onore oldum!

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP